tisdag 30 augusti 2011

Digitalisera logotyper ...

... är inte det enklaste! Det fick jag erfara igår, men efter några försök så blev det som jag ville.
Som ni vet är jag ledare för grabbarnas innebandylag Stenhagens Kamratklubb (SKK) P0304, och i söndags körde vi igång säsongen igen. Det ska bli kul och spännande - killarna är taggade och de spelar jättebra tillsammans, redan nu! SKK har en fin logga och eftersom klubben bara sysslar med två sporter, innebandy och boxning, så har båda grenar sin egen "grej" längs ner. Jag diggade en innebandyklubba.
Föreningens färger är svart och vitt så det är åtminstone inga färgproblem, för hur många olika nyanser av rött finns det till exempel?

Här är förlagan:
Eftersom tröjorna är svarta har jag bytt ut den svarta texten mot vit, men annars har jag försökt få logotypen att stämma så gott det går. Att byta trådfärg på bokstäverna är ju en baggis! Så här ser den ut i Embird:

Jag ville inte testa den direkt på en tröja, ibland är det ju lite för tätt, så jag sydde på en svart tygbit, vilket gör att man lätt kan se små fel och även tätheten, för som ni vet är det strängt taget omöjligt att sy en väldigt tät brodyr på t-shirts. Mitt test blev så här:

Det var faktiskt en helt OK "diggning" om jag får säga det själv. Vet inte om det syns, men en närbild på klubban visar att jag försökte få dit ett rutnätliknande mönster, eftersom det ju är hål i riktiga innebandyklubbor. Ni kan förstora embirdbilden för att se bättre, om ni är nyfikna!

Bokstäverna är dock en aningen för täta för t-shirt skulle jag misstänka, så där får jag försöka hitta på någon annan lösning. Kanske finns det färdiga bokstäver som jag kan använda ... de här har jag ju ritat själv.

Det jag måste fundera på nu är om jag kan förminska designen lite (göra om igen ...) och ev. sy märken som kan appliceras på vad som helst. Men det kan jag inte (än!) så jag får väl börja med att förminska ...

Nåväl, den här tygbiten ska jag nog få användning för i alla fall!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...