måndag 28 mars 2011

15000 besökare - måste firas!

Så roligt det är att så många kommer hit till min blogg och kollar på vad jag gjort, och idag hade det rullat över 15000-strecket! WOW!

Dagen till ära sydde jag en duk, och ni ska få förklaring till hur jag sytt den som present!

Min duk innehåller 14 block, men du kan göra fler eller färre, beroende på vad som passar ditt bord.
Jag använder tyger från en "Candy Box" från Moda. Mittenbiten är en fjärdedel av en charm-pack-ruta. Du kan göra mittenrutan större, eftersom det blir någon cm:s spill på varje rektangel ... Pressa blocket när du är färdig och renskär.








Sen lade jag ut blocken så att de som var lika inte hamnade jämte varandra. Ur en Jelly Roll tog jag beige remsor  (som är 2½" breda)och sydde fast på en sida av alla blocken. Remsan i maskinen med rätan uppåt, och sen matar jag på blocken!

Pressa och renskär igen. Sy sedan samman blocken i två långa rader. Pressa sömsmånerna åt olika håll. Sy samman raderna.
Fortsätt med samma Jelly Roll-remsor och sy först långsidorna och sedan kortsidorna. Fäst mot vadd och bakstycke, quilta och kanta.

Här en bild på min quiltning som var lite tjorvig eftersom jag använde en kraftig tråd - det ska jag inte göra igen!!!


Tusen tack för att ni kommer hit på besök, det gör det extra roligt att blogga!


10 kommentarer:

Åsa sa...

Å vilken läcker duk. Tack gulle dig. Den ska ja sy så fort jag blir bättre
KRAM

Bibbi sa...

STORT GRATTIS!!
Tack för idéen till den fina duken!!

Kram
Bibbi

Marianne´s hantverk sa...

Stort grattis!!
Här gluttar jag in tätt som oftats.
Finns en del att lära och få tips här.
Kram

Lillemors Syhörna sa...

Grattis och tack för det fina mönstret! Kram Lillemor

evaj sa...

Grattis till dina 15.000 besökare och tack för presenten!!Kram

elis abet sa...

Grattis dina 15000 besökare.Jösses så många. Kul
Tack för dukmönstret. Ska nog bli en vårduk tror jag
Elisabet i Järfälla

Quiltepigen sa...

Den er rigtig sød den dug.
Tillykke med de mange besøgende Agneta,det er nu også en blok der er dejlig at besøge.

Jenny sa...

Tack för beskrivning på en fin duk! Och Grattis till alla besök! hälsar Jenny i Billdal

Wivi sa...

Grattis till 15.000 besökare. Jag är en av dem som tittar in tätt som oftast. Tack för mönstret.

Kerstin sa...

Hej svejs!
Vilken fin vårduk du har sytt, och lämnat mönster på också!! Det tackar man för! Ska absolut sy denna som en present.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...