tisdag 11 januari 2011

Hälften vågat är hälften vunnet?

Att sy för hand är inte en av mina "styrkor". Men faktiskt tycker jag att det då och då kan vara LITE kul. Speciellt om man inte har en symaskin till hands!
I alla fall har jag bestämt mig för att FÖRSÖKA ge mig på två saker som jag inte gjort förut. Den första är en Stitchery-BOM "Birdie Stitches" som man hittar hos Little Miss Shabby och det handlar om söta små fåglar i glada pastelliga färger, typ så långt från min smak som det går (!) men jag sa ju att det var en utmaning!


Men inte nog med det, jag surfade runt på lite bloggar och hamnade hos So Scrappy. Hon utmanar deltagarna att varje månad sy någonting av rester i en vald färg. Januari månads färg är blå. Jag anmälde mig just och hoppas hinna med!

Kanske är det fler än jag som börjar känna att  vårt skräp  (skojar bara!) våra scraps håller på att ta över våra syrum i en våldsam fart? I alla fall finns all info tillgänglig om hur man deltar i "2011 Rainbow Scrap Challenge" om ni är intresserade.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...