onsdag 12 januari 2011

Dags för en scrappy quilt!

Så fick jag äntligen lite tid i syrummet och har skurit tyger. Jag har ju tänkt sy något i mörkblått och kompletterar med beige/vita tyger. Alla tyger (nästan) är scraps eller såna som jag haft länge men som det inte blivit något av. Efter någon timmes strykning, vilket var välbehövligt då min tygskåp bågnar av allt som finns där och en eventuell tidigare strykning är helt väck! Här en bild på de tyger jag hittade. De är av modellen "salig blandning", både reproduktionstyger, blommigt och relativt enfärgat. Det ska nog bli bra!

Jag hittade ett mönster online hos Mary Quilts. Det är "Easy Double 4 patch" jag tänker ge mig på, ett lätt mönster och man kan sy det allteftersom man får mer scraps, men jag låter det bli så stort det nu blir av de tyger jag valt. Måste jag fylla på blir det jobbigt!
Kanske är det fler som tycker att mönstret verkar kul? Allt man behöver för att sy blocket är 2.5" remsor av både ljusa och blå tyger (ja, eller vad man nu väljer) och 4.5" kvadrater.
Åter till syrummet!

1 kommentar:

Inger sa...

Ser spännande ut o blåa färger ä rju min favorit. Nåt att tänka på kanske-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...