tisdag 25 januari 2011

BOM - Birdie Stitches

Nu har jag sytt färdigt alla blockbakgrunderna till BOM:en och har dessutom fått ihop block 1. Som jag sagt förut, jag är inte alls bra på att sy för hand, men jag syr med glädje, och det är det som räknas - i alla fall hos mig! Jag ser redan fram emot block 2!
Bakgrundsblocken sydda och testutlagda.

Jag har ingen aning om vad som kommer att bli sytt på de andra blocken, men jag hoppas att hon som hittat på BOM:en väljer månadstema, det är så roligt med en bonad man kan ha uppe året om. Blir den för stor får det väl bli ett täcke!


Block 1, en snögubbe tillsammans med fågeln, som bara är sååå söt!

Jag gillar nu inte gult, vilket är originalfärgen, så jag bytte ut den gula färgen mot en turkos som tar upp det turkosa i mitt tygval! Jag har bara de DMC-trådar jag har, och hoppas att de räcker och passar. T.ex. är jag helt renons på svart, men det verkar lösa sig ändå.

Nu lutar det åt en röjning i syrummet, som vanligt har det ebbat igen ...  =O)



5 kommentarer:

Inger sa...

Vilket sött block, tror de övriga kommer att bli lika söta.

Gunilla sa...

Den kommer att bli jättefin! Det är väl kul att kombinera lappar och små broderier?
Kram

Marianne´s hantverk sa...

Sött broderi och milda fina tyger i blocket ska bli kul att följa fortsättningen.

Birgitta i Gävle sa...

De tyger du har valt till dina block är verkligen fina. Om resten av blocken blir lika fina som det första, vad gäller motivval, så kommer du att ha en underbar kvilt när allt är sytt.

Rose-Marie sa...

Jättegullig
kram Rose-Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...