fredag 14 januari 2011

Double 4-patch rullar vidare ...

Som så ofta förr får en lappbitsmänniska, med vilket jag avser folk som precis som jag köper max 1 meter eller 1 yard av varje tyg, tänka om. Jag gillar ju den scrappiga stilen, som jag tycker ger stora täcken mer liv, så nu gör det inte så mycket, så därför får det bli en tvåtygsydd bård, samma tyg i sidorna och samma tyg i över- och underkant. Så här ser mitt testutlägg ut. Själva toppen och första bården är redan ihopsydda - jo, jag vet att jag ska pressa (!), och några av 4-patcharna är också sammansydda, men resten är bara utlagt för att jag skulle kunna se hur det blir.

När jag tittade i UFO-skåpet såg jag en annan blå-vit scrapsquilt, modell större. Det är sytt med X-blockslinjalen som jag köpt av Åsa på Quiltpassion. Inte heller det har fått någon vadd ...


Som ni ser på datumet (september 2007) är det pinsamt länge sedan jag sydde färdigt toppen, och jag har inget bra "skyll på det" heller! Nåväl, då har jag två blå-vita toppar att quilta så fort jag får vadd! Ja, får och får, det blir nog till att beställa från nätet, vem vill ge sig ut med buss när de sladdar omkring som fåglar som festat på rönnbär?

Nåväl, nu har jag ett kalas att planera för. Imorgon är det äntligen dags att fira att Simon fyllt 6 år! Jag tycker det ska bli jätteroligt att leka med barnen, jag agerar alltid "lektant"!

7 kommentarer:

Neoma sa...

WOW! Tänk att ha såna fina UFO hemma! ;)

Själv har jag just börjat med lappteknik och ska gå en kurs nu i vår. Har sytt en del små babyfiltar med enkla bond-rutor bara än så länge.
/Mari

Elisabeth sa...

Oj, det går fort framåt!
Fina toppar du har och gör :)

Kram!
Elisabeth

Gunilla sa...

4-patch i scraps är så jättefint! kram

Lotta i S-vall sa...

Härliga toppar :)
Det kommer bli kanon bra

Ha de bäst
Kramar

Gunilla K sa...

Rackarns så snygga toppar du har gjort!
kram Gunilla

Rose-Marie sa...

Kanonsnygg
Kram Rose-Marie

scraphappy sa...

Pretty double 4 patch quilt. I love the border.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...