tisdag 8 februari 2011

Resesyask - sy tillsammans på Quiltsnack

En liten söt sak (sötsak?) är det vi syr tillsammans. Mönstret till resesyasken hittade jag hos SewMamaSew.
Det gick både fort och lätt att få ihop syskrinet, men jag tror att min stabilisering var i kraftigaste laget - jag använde "Heavy Under" som man har till sådana där askar och skålar man kan sy. Det blir nog ett mer följsamt lock om man väljer något aningen mjukare. Får testa om jag hittar något ...
Att jag inte kan sy för hand vet ni ju sen tidigare ... men men, som resesällskap i handväskan och som räddning när något går sönder så fungerar den utmärkt!
Öppen med en trådrulle (som inte syns!), diverse nålar och en fingerborg.
Som ni ser är knappen praktiskt taget på undersidan när resesyasken är öppen.


Så nu ger jag mig på att quilta färdigt ufo-bonaden jag började quilta på igår.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så söt den blev! Jag har inte börjat än, min dator ville inte visa filen, jag fick lura den för att kunna skriva ut beskrivningen.
Kram!

Carin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena i Kungsängen sa...

Vad den blev söööt!Anita och jag har ju vår sykväll ikväll,så vi tänkte ta oss an syetuiet.
Kram
Lena i Kungsängen

Quiltepigen sa...

Hvor er den blevet rigtig sød Agneta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...