tisdag 1 februari 2011

Nya häftiga tyger - visst blir man sugen?

Jag tog en liten surftur runt och hittade massor av härliga nya tyger som kommer eller som just har kommit.
Först ut - lite fräscha tyger från MODA. Det här glädjesprudlande fyrverkeriet har Sandy Gervais skapat och det heter "Lovely".


Är man mer för lite mildare toner så kanske "Buttercup" passar bättre? Fig Tree Quilts skapade kollektionen.

I april kommer "Just Wing it" - en härlig tygserie skapad av MoMo.


Ett annat glatt tyg är "Hullabaloo" från Urban Chiks. Härligt!

Ett härligt sommartyg kommer i juli. Kate Spain presenterar "Oops a Daisy".


Redan om några dagar kan vi säkert köpa "Oh My" - en färgsprakade kollektion från Sanae.

Men allra mest lockande för mig just nu är den härliga serien "Dilly Dally" skapad av Me and my Sister. De har flera härligt glada kollektioner, som får mig att tänka på den doft som rosa tuggummit "Bugg" hade. Finns det tuggummit kvar?



Kände att jag var tvungen att kolla vad en annan favorit har på G - Valori Wells på FreeSpirit Fabrics. Minsann hade hon också nyheter! En härlig kollektion som heter "Sole".
"Ava Rose" är en annan kollektion från FreeSpirit, och Tanya Wehlan där som får mig att tänka på de där turkosblå tuggummina som hade en annan doft, minst lika speciell som Bugg. Vad hette de, tro?


Kan nästan slå vad om att jag kommer att drömma om tyger och tuggummi inatt - helt ok, jag älskar båda!




2 kommentarer:

Lizzan sa...

Men jisses så många fina serier, kliar i fingrarna att beställa minst en jelly roll ;) Men jag borde verkligen inte....
Tack iaf för att du försöker locka ner mig i fördärvet...
Kram Lizzan

Lotta i S-vall sa...

Ååååå precis såna " gla " tyger som jag söker :-o)

Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...