onsdag 2 februari 2011

Med skippade bårder så går det!

Jag har hittat en fleecerulle (från IKEA, typ 19 kr) som var utmärkt i storleken för timglastäcket, om jag skippar bårderna, så det gör jag.

Täcket ska pressas först - jag VET - men sen blir det quiltning - härligt! Det blir det första stora täcket i "Toppis" och eftersom det är större plats till höger om nålen så borde det gå bra, men jag tänker inte ropa hej!
Men innan jag börjar quilta ska jag sy samman de restbitar jag har kvar till kantningen. Det kommer säkert att bli läckert med en varierad kantning.
Om ni vill få tips om ett snabbt och smart sätt att sy timglasblocket, utan att behöva skära trianglar, så ska ni kolla här. Dålig på engelska? Kom ihåg att det finns automatisk översättning via google, uppe i listen på din browser. Men bilderna torde räcka!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Himla bra länk!

Irene sa...

Superblock! Tack
Irene

Anonym sa...

Härlig och snygg
Kram Rose-Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...