fredag 11 februari 2011

En kaffeduk som legat till sig - länge!

Så underbart kul det är att quilta, tycker jag! Jag överdriver inte, jag quiltar ständigt leende, eftersom det är så roligt att se ett mönster växa fram. Bland mina UFO:n fanns den här duken, som jag börjat quilta, fast jag ångrade den quiltningen, så efter att jag "bakåtsytt" en 20 minuter var jag redo att köra igen. Vad mycket bättre det blev!
Du kan klicka på bilden för att kika närmare på quiltningen!

Ni som sett mina alster förut vet att musselquiltning är ett av mina favoritmönster, när jag quiltar, och med en turkos-ljusblå tråd blev det perfekt på den här duken, eftersom den innehåller så många färger. Jag har sytt massor av samma tyger, som jag köpte både charm pack och metervara av (yardvara ...? för det var från USA).
Här är den nya duken, som passar perfekt i vardagsrummet!


Eftersom det var så många färger och mönster så valde jag att försöka få fram ett tygmönster genom att lägga blocken så att det blev rutor, jag är jättenöjd!
Tidigare har jag sytt de här sakerna av samma tygserie, det är rent fantastiskt hyr mycket man faktiskt kan få ut av tygerna, och jag har små scraps kvar också! Jag tycker att tygserien var väldigt läcker att sy med, jag är ju en riktig kaffetunna, men tyvärr har den väl gått ut för länge sedan, fast jag såg att det fanns lite av tygerna att köpa på ebay ...
Nåväl, ännu ett UFO har försvunnit ur högen, och min sylust är precis lika stark som den varit nu ett tag - härligt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...