måndag 7 februari 2011

Ännu ett UFO avklarat!

Vet inte ens om jag visade mitt zick-zacktäcke, när jag radade upp mina UFO:n. I alla fall så började jag med zick-zacktäcket precis när Anette L tyckte vi skulle köra det som en virtuell sy tillsammans. Det gick fort och bra, men som så många andra täckestoppar jag förfärdigat, blev det liggande i brist på vadd.
Jag köpte i och för sig vadd igår, men det här är mer ett mystäcke för grabbarna i storleken, så jag gav mig på att använda ännu en fleecefilt. Det gick faktiskt bättre än med förra täcket, allt har kanske in invänjningsperiod?
Quiltningen gjorde jag med enkel stor stippling med en blå tråd, för att variera mig lite.


Alla tygerna är scraps, men jag vet inte vad jag sytt av dem! I alla fall var jag därför tvungen att binda quilten med remsor i olika tyger, verkar bli årets signum för mig!

Idag har jag också sytt fast de sista remsorna och hörnblocken på den fullstora blå restquilten, men jag väntar på en tråd för att ge mig på att quilta den.

När jag letade rätt på zick-zacktäcket hittade jag en bonad med stjärnor som jag sytt med Square in a Square-linjalen. Det är också ett restprojekt, vilket kanske syns, men jag tycker det är charmigt med många olika tyger i alla projekt. Den här kommer att passa finfint ovanför vår säng, så jag tänkte jobba med den resten av dagen. Jag kollade in lite olika quiltningar på nätet, och jag tror mig ha hittat en kul quiltning.
Här en bild på bonaden:


Allt som ligger i mitt UFO-skåp blir himla skrynkligt - så det blir till att börja med en ordentlig pressning av projektet!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonsnyggt
Kram Rose-Marie

@GNETH@ sa...

Den blev ju riktigt fin, bättre sent än aldrig.
Ibland behöver även quilttoppar ligga och mogna ;)

Kram A

Lizzan sa...

Det är en viss känsla när ett UFO lämnar garderoben för att räknas till de färdigas skara.
Kram Lizzan

Maria sa...

Supersnyggt!! Tänk vilken plats du får nu i skåpen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...