tisdag 4 oktober 2011

Ännu fler muggmattor!

I natt fortsatt jag att skapa broderier till min kampanj. Det blev 12 stycken till, så de som stödjer kampanjen får hela 88 stycken! Jag tänker inte fortsätta med flera på studs, men det kan bli ännu fler ...

Så här ser några fler utsydda ut:


För 100 kr som oavkortat går till Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer, får ni alla broderier jag skapat i min kampanj "Räck ut din hand!".

Om du tvekar - varför? Bara forskningen kan hjälpa oss att slippa bröstcancer, och det borde vara en hjärtesak för var och en av oss - hjälp dina systrar här på jorden. Sen får faktiskt också män bröstcancer, om än inte i så stor omfattning.

Alla känner vi någon som drabbats, och många av oss kände också kvinnor som inte klarade sig ... 80% av alla drabbade kvinnor idag blir helt friska, men det betyder samtidigt att av de 7000 kvinnor som drabbas årligen i Sverige så kommer 1400 kvinnor inte att tillfriskna.

Jag tänker ofta på en f.d. arbetskamrat, som förlorade kampen mot sin bröstcancer. Den spred sig och metastaser kom i hjärnan. När hon dog var hon 32 år och hon efterlämnade två små barn. Genom att göra något för att få in pengar till den här viktiga kampen, så hoppas jag att vi en dag slipper se två små barn förlora sin mamma till bröstcancer.

Jag köpte mina Rosa Band på Lindex (3 stycken) och på fredag är det Birgittadagen (min och mammas namnsdag) och det känns helt naturligt att då köpa buketten från Euroflorist. Titta här så ser du vilka fantastiska buketter de skapat. Buketterna kan också skickas och finns i pris från 149 kr - 415 kr. Jag funderar på den här buketten:

Man kan också lägga till ett rosa band med buketten, om man vill.

Guldfynd har också en hel del fina Rosa Bandet-produkter - kolla här. Visst skulle det här smycket vara häftigt att pryda sig med i oktober?
Toalettpapper och underbara servetter är Lambis stöd till Rosa Bandet. De köper jag eftersom båda produkterna alltid går åt. Kika här.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...