torsdag 17 februari 2011

Nya tyger - påfyllnad av beige/vita tyger!

Jag försöker ju att sy i mer tuffa och glada färger i år, men faller dit igen när jag ser tyger som bara MÅSTE bli mina! De här, t.ex. från Jojo's Quilt and Gift Shoppe.


Jelly Rollen innehåller bara enfärgade tyger i alla möjliga beige/vita nyanser, och kommer att räcka länge. Samma sak gäller Charm Packet med samma tyger. Basic Grey från MODA är ett sånt där "ajabaja-inköp" - men det var så härliga tyger inuti så det gick inte att stå emot. Kolla här:

Det är lätt mönstrade tyger, med bl.a. läcker text på, riktig mumma för en tygälskare!

"Buttercup" var ett av de tygserier jag såg snabbt att skulle passa mig, kolla de här ljuvliga tygerna:


Härligt våriga, eller hur?

"Maison de Garance" får en väsktjej som mig att bli alldeles till sig, jag kan tänka mig att sy flera väskor och necessärer av de här ljuvliga tygerna.


Alla tygerna var prisvärda, Jelly Rollen kostade $ 28 (ca 180 kr) och Charm Packen gick för $ 7.50-7.60 (under 50 kr!!).

Inte för att jag tror på det själv, men jag ska göra mitt bästa för att INTE förköpa mig på tyger imorgon på syfestivalen, även om jag har gott om plats i nya väskan! =O) Det finns andra saker jag vill ha, väskhandtag, vissa notions som jag kikat på, bl.a. en speciallinjal för att ännu enklare få perfekta avslutningar när du kantar, och faktiskt, lite vanlig sytråd, inte maskinbrodyrtråd, och också lite finare maskinquiltningstråd. Vi får se vad jag hittar!


5 kommentarer:

@GNETH@ sa...

Härliga tyger, ljuvliga tyger!
Tyg kan man aldrig få för mycket av så du kan med gott samvete fylla väskan på Syfestivalen också. Eftersom inte jag ska dit så kan du få överta min "kvot" också, så shoppa på bara.

Kram A

Rose-Marie sa...

Otroligt vad många läckra tyger
Kram Rose-Marie

jette sa...

Åh, det kan være, at jeg skal købe noget af den serie fra French General. Jeg har en løber (toppen) liggende, som jeg har syet af en charm pack fra den første serie, hun udgav, som hed Les Rouenerries (eller noget i den retning...) Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal gøre den færdig - med kanter osv. Måske kan jeg bruge noget af det her.

Lillemors Syhörna sa...

Det ska bli spännande att se vad du hittar på av tygerna! Kram

Monica sa...

mumma! Jag spanade på den där basic charmapacken.
Tack för tipset inför min frihandskurs i morgon. Du "sabbade" hela min dag :-) , för jag fick för mig att prova mina nya kaleidolinjal och göra 25 block, som jag sedan tänkte få ihop med quilt as you go.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...