onsdag 23 februari 2011

Innebandy - grabbarnas (och min) favoritsport!

Det kommer kanske som en överraskning för många - men jag både ogillar och gillar sport. Jag ogillar - modell starkt - att se på idrott på TV - men älskar att utöva sport, i många olika former. Så när barnen behövde ytterligare en tränare så ställde jag genast upp, och jag trivs urbra med att träna de goa ungarna! Även om det då och då kan kännas tungt att komma upp till 8.45 på söndagsmornar ...

Men innebandyklubbor är lite känsliga, både för kyla och värme, så det behövdes en väska. Vad kan väl vara mer naturligt för mig än att sy ihop en? Inspirerad av alla "rufs-objekt" jag såg på syfestivalen, så rev jag fram ett gäng jeans, grabbarna valde olika broderier och sen sydde jag ihop jeansbitarna lite på "känn", aviga mot aviga. Färdigsydda var det lätt att se hur bred överkanten måste vara. Jag sydde i ett blixtlås på samma sätt som man syr i en dold ficka på insidan av en necessär, vilket blev bra. Jeanstygerna är gamla, blixtlåset är från en väska, och handtaget är ett av benen till Antons ett par jeans - med andra ord är det enda som är nytt trådarna!

Efter en sväng i tvättmaskin och torktumlare är jag (och killarna!) så glada över projektets resultat!

Hela innebandyklubbsväskan.


Broderierna - lite snett och vint, men vad gör det om hundra år?


Blixtlåsstängningen upptill, efter tvätten ser den riktigt proffsig ut!


Jag återanvände söta bakfickor från Anton och Simons byxor,
en av dem är faktiskt öppen till och med!

Annars har dagen mest gått åt till att hjälpa Anton igång med sin blogg, gissa om han tycker det är kul?


4 kommentarer:

Inger sa...

Vilken fantasi o kreativitet du o pojkarna har. Den kommer att bli uppskattad av hela laget gissar jag, kanske lite beställningar på sådana.
Lycka till!

Kram Inger

Unknown sa...

Det är flera som håller på och syr i jeans nu. Jag måste nog göra något i det, jag också.

Rose-Marie sa...

Kanonfräcka fodral
Kram Rose-Marie

Lizzan sa...

Häftigt fodral!! Och jag tycker nog att de sneda broderierna gör sig riktigt bra!!
Kram Lizzan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...