onsdag 9 februari 2011

En stjärnbonad till sovrummet - äntligen!

Jag betar av UFO:n så gått det går, blir väl ungefär varannat projekt som jag ska sy, har jag tänkt mig. Känns redan mycket  bättre att jag inte har massor av grejer som bara ligger och tar plats! De UFO:n som jag känner jag jag absolut inte "vill" får nog bli mat åt "herr Soptunna".
Den här stjärnbonaden vet jag faktiskt inte när jag började med - så länge sen är det! Men ett av tygerna fick jag av mamma när de flyttade till Uppsala, så inte mer än ett par, tre år kan bonaden vara. Nu är den i alla fall äntligen färdig!
Bonaden är helt "rätt" i färgerna - passar sovrummets tapeter utmärkt. Jag har faktiskt inte en enda bonad där! Men idag ska det bli ändring på det!

Quiltningen är ett kapitel för sig! För det första tycker jag inte att jag hade så bra flyt ... hm, men det värsta är att mitt i bonadens sömnad så tog den mörkbruna tråden slut!!! Men den tråden är verkligen mörkbrun, så jag testade med en svart tråd, och trots min perfekta syn (någonting ska väl vara utmärkt på mig också, peppar, peppar!) ser jag inte någon skillnad. Om man däremot närskådar bonaden så kanske det syns ... men vem ska in i vårt sovrum?  Här en närbild på quiltningen. Jag VET att jag kan bättre!


Så nu beger jag mig in och letar rätt på ännu något UFO som jag får ta tag i. Ett bra tag nu har jag haft sån sylust att "Toppis" får jobba mest hela tiden. Tyvärr hinns det inte med så många broderier som jag skulle vilja, men den dagen kommer!




5 kommentarer:

Rebecka sa...

Vilket tempo du fått upp. Jag ligger helt klart i lä.
Snygg bonad och vad skönt det måste kännas att minska UFOhögen.
Rebecka

Ladyronja sa...

Du verden for en flott bonat, jag gillar farjene. jettevakker.

kram från audi

Ladyronja sa...

ja nu skulle det vara bonad, urseckta skrivfelet. bonaden er lika vacker.

kram från audi

Marianne´s hantverk sa...

Håller med ovanstående fin och behagliga färger.Passar i ett sovrum

Rose-Marie sa...

Härlig och färgerna är så fina
Kram Rose-Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...