måndag 6 juni 2011

Nationaldagen med Eric Saade!

Ja, vi firade nationaldagen ihop idag, Eric och jag - och flera tusen andra lyckliga fans som trots ett enormt varmt St Eriks Torg, väntade in Erics entré vid 15! Vi såg inte mycket ... men kameran såg en del! Självklart köpte vi nya CD:n - "Hearts in the air" - men blev utan autografer, då det blev lite farligt trångt, och jag inte ville riskera barnens hälsa för en autograf. Men FOTON blev det!!

Redan vid lunchtid for jag och barnen ner för att träffa den stora idolen - Eric Saade! Som barnen har sjungit både "Manboy" och "I will be popular", ojojoj ... Här är godingarna med sina flaggor!



Det var både "Du gamla, du fria"-sång, piratlek för barnen, en kör och en Uppsalasångerska som uppträdde. Barnen bjöds också på glasstrutar från Hemglass och allt vara bara toppen - om än jättevarmt. I väntan på unge herr Saade skruttade vi in till city och köpte lammkorv. Trots extrainköp av läsk så räckte den inte - vi var väldigt törstiga allihopa! Så klockan 15 började precis varenda liten tjej (och många killar också för den delen) att VRÅLA, och så dök han upp - ERIIIIIC!
Vi hade förstås ingen vidare sikt, men kameran hjälpte mig visa barnen och musiken hördes ju i alla fall! Efter de få låtar han drog skulle det stås i kö för att få CD:n signerad - men som sagt, det blev inte så - istället fick barnen glass och jag knäppte MASSOR av bilder när Eric signerade - och de blev toppenfina allihopa!

Klicka på bilden för en närbild!

Stackars Eric - men vilket tålamod han måste ha! Det var varmt, svettigt, kön med autografspekulanter var flera hundra meter lång och verkade aldrig ta slut, men Eric log sött och rart mot alla som fick lyckan att hamna på scenen och få ett ord eller två med idolen.

Jag funderade efteråt på hur Eric måtte känna det. Det måste vara helt galet att vara Eric, centrum för allas blickar, och med en aldrig sinande skara fans som alla ville få hans autograf. Hoppas aldrig Eric ändrar sin enkla och fina stil, en divig artist hade aldrig ställt upp så här fint för sina fans, som Eric gjorde.

Barnens CD har redan rullat många varv i spelaren här hemma, och flera "poser" har sett dagens ljus då mina grabbar lekt popidol! Den nya låten kan ni höra här:


Men än tycker jag att både "Manboy" och "I will be popular" är bättre, så dem kan du höra här:


Jag slår vad om att grabbarna ska bli sångare när de blir stora - i alla fall idag och imorgon!





1 kommentar:

Lizzan sa...

Ohh vilken härlig upplevelse för dina killar, trots att de inte såg så mycket.
Kram Lizzan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...