onsdag 1 juni 2011

Pepparmintsduk med fjärilsquiltning

Det är lätt att man "snöar in" på viss quiltning, och just nu är det fjärilar som gäller i mitt syrum! Det är en toppenkul quiltning som alla borde testa, jättelätt är den dessutom.
Jag ville använda rosa och blå tyger i en duk med lite "pepparmintskänsla". Det finns ett tuggummi som hette Jenka som var lite inspiration, fast jag hade inte hittat bilden på det. Dessutom ville jag skära lite med Lazy Girl Designs "Lazy Angle", som jag inte använt så mycket.


Jag är fortfarande inte säker på hur man använder linjalen, har bara nosat lite på den. Men det står helt klart att piecingen blir utmärkt! I alla fall de bitar som linjalen hjälp mig skära,  hahaha!

Det var en liten bild och inget syns! Bättre upp!


Aningen bättre, och här ser ni också det som är kvar av morsdagsbuketten. Men en närbild på quiltningen måste jag visa!

Det är svårt att göra fel - alla fjärilar ser ju olika ut i naturen! 

Det blev två block över (som så ofta när jag syr lite på känn, utan mönster) så jag ska sy ihop ett par matchande grytlappar av dem, kanske redan idag?






6 kommentarer:

Bibbi sa...

En sån linjal kan vi väl få i ditt nästa klubbutskick??!! Näe...skojar bara förstås... men den är jättefin din nya duk med fjärilar både här och där! Härliga färger.

Kram Bibbi

Lena sa...

Trevlig färgkombination på din duk.Gillar din fjärilsquiltning.
Kram Lena

Cecilia Arnqvist sa...

Gillar ditt kviltmönster med fjärilar. Något att våga sig på.

AnkiS sa...

Fint quiltmönster! Och fin duk

Rose-Marie sa...

Kanonläcker sommarduk
Kram Rose-Marie

tubakk sa...

Så flotte sommerfugler! Tusen takk, dette skal jeg prøve. Har vært inne på Quilting Bloggers og stemt på ditt flotte teppe. Du skulle lage litt reklame om det på bloggen din for å få flere stemmer, det hadde du fortjent.God helg til deg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...