tisdag 5 april 2011

En väska med skärp!

Från idé till färdigsydd väska på mindre än 6 timmar! Jag får klappa mig själv på ryggen...
Jag har länge velat använda gamla bältesspännen som jag har, men inte riktigt vetat hur. Funderade också på att ha något av den som stängning, men när jag lade bältesspännet ovanpå tyget så såg jag genast hur jag ville att det skulle vara! Inspirationen till fickorna på framsidan kommer från Lazy Girl Designs mönster - Margo Handbag - men jag har inte mönstret så jag gjorde rundande fickor på fram- och baksidan med hjälp den mindre delen av Melon block Template, från Elisa's Backporch Design så fick jag en lagom snygg rundning.
Upptill valde jag att sy en nedhängande blixtlåsdel, som jag sydde fast för hand, minsann! Tygerna kommer från Thuns och det mörkbruna var jättebilligt, trots god kvalitet, bara 39:- för 50 cm på full bredd! Har ni vägarna förbi Uppsala/Almunge/Alunda så är det inte så långt att åka!

Som vanligt har jag använt två lager av dukvadden från Solbrodyr eftersom jag gillar kombinationen av stadga och mjukhet, som den ger. Just nu är det fraktfritt där om man beställer för 300 kr efter ev. rabatter- passa på!

Jag valde också att utsmycka de rundade delarna av fickorna med små ditsydda trianglar, av kvadrater som är dubbelvikta. Här är ni min senaste skapelse - skärpväskan!

Jag vet, innan någon kommenterar det, jag har köpte bruna tyger igen ... men de här bara SKREK "sy en väska av oss" och då kunde jag inte motstå! Dessutom älskar jag tyger som har lite fuskpatchworkkänsla över sig, precis som det som jag använt till utsidan/fickorna. Insidan är helt utan någonting, vare sig fickor eller annat. Istället kommer jag att sy en sminkväska som matchar av de tyger som är kvar. Alla andra saker fårn väl skumpa runt som de vill ... jag har ju dessutom de bautastora fickorna på fram- och baksidan!

8 kommentarer:

Quiltepigen sa...

Wauw hvor er den bare flot.Jeg kan også godt lide de brune farver hi
Du er da fantastisk.

Carina sa...

Ååhhh så snygg !!!!
På endast 6 timmar ?
Jag håller med föregående inlägg, du är helt fantastisk.

Immi sa...

Urtjusig, det bruna tyget är så snyggt..

Monika Liedgren sa...

Mycket snygg!

Kram
Monika i Åryd

Lena sa...

Såååå SNYGG!Du är bara otrolig i ditt skapande.
Kram Lena i Kungsängen

Gunilla K sa...

Så j-la snygg!!! kram Gunilla

Gunilla K sa...

Så j-la snygg!!! kram Gunilla

Bibbi sa...

Det var ju också ett ställe att sätta skärpet på... ingen oro över om det gamla hålet är ok!!
Men snygg är den såklart. Jag ska be om att få köpa lite av din energi tack!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...